zondag 30 december 2018

PINAKELS



Op Instagram zag ik er zoveel voorbij komen
Maar ik moest nog even sparen
en kringloop en rommelmarkten aflopen

tot ik genoeg ornamenten bij elkaar had
daar bij zijn ze zo ontzettend leuk
dat ik meteen wilde beginnen
gelukkig had ik al een bakje vol met
van alles en nog wat
daar ben ik mee begonnen

Ich hatte Sie auf Instagram so viel gesehen
Aber ich musste noch sparen
bis ich genug Ornamente zusammen hatte
Dabei sind sie so nett
dass ich gleich anfangen wollte
Zum Glück hatte ich schon eine Schüssel voll
stehen damit habe Ich angefangen

Mijn man heeft mijn creaties
op elkaar gelijmd

en er dan een stuk betonijzer
tussen gezet
daarna kon ik met verven beginnen
ik had echt geen idee
hoe ik dat het beste kon doen

het moest in ieder geval
oud lijken

gewoon beginnen dan maar
een paar kleuren door elkaar
en dan een boel er weer afwrijven


koffie op de natte verf gesmeerd
en dat na het drogen er voorzichtig afgeborsteld
daar kwam in ieder geval een vieze waas over
toen heb ik er nog met schuurpapier
een boel afgehaald


Mein Mann hat meine Kreationen
zusammengeklebt
und dann ein Stück Betoneisen
zwischen gemacht

Danach konnte ich mit dem Malen beginnen

Ich hatte wirklich keine Ahnung
wie ich das am besten machen wurde
es musste auf jeden fall sein alt aussehen

Ja dann
einfach anfangen
ein paar farben zusammen
und dann wieder viel abreiben
Kaffee schmierte Ich in die nasse Farbe
und das nach dem Trocknen sorgfältig abbürsten
es war wenigstens ein dreckiger Dunst drüber

dann habe ich noch mit sandpapier
viel entfernt
Helemaal naar mijn zin
waren ze toen nog steeds niet

ik heb ze een paar weken
laten staan en ze toen nog eens
iets donkerder gemaakt
Daar heb ik nog steeds geen foto
van gemaakt
maar dat ga ik na de Kerst
nog even doen

beloofd

Total nach meinem Geschmack
waren sie immer noch nicht

Ich habe sie für ein paar Wochen
stehen lassen und dann habe ich sie
wieder leicht verdunkelt
Ich habe leider immer noch kein Foto
gemacht davon
Aber ich werde es nach Weihnachten
sicher machen

versprochen



Intussen ben ik helemaal tevreden er mee!!

3 opmerkingen:

  1. Lieve Thea,

    GEWELDIG vind ik ze geworden, kan me voorstellen dat je ongeduldig
    wordt tijdens het verzamelen van allerlei onderdelen, en het liefste
    meteen aan de slag wil gaan, ze zijn echt heel erg geslaagd geworden.
    En een oude look hebben ze zeker gekregen, ben nog heel benieuwd
    naar je laatste afwerking maar die krijgen we dus nog te zien.

    Nog even en dan beginnen we weer aan een mooi nieuw jaar, de dagen
    beginnen alweer langzaam te lengen en ben benieuwd wat voor een winter
    we gaan krijgen, wie weet misschien wel weer eens een elfstedentocht
    dat lijkt me heel erg leuk.

    Geniet van een gezellige jaarwisseling, en alle goeds gewesnt
    voor 2019.

    Veel liefs,
    Josephine
    🎄🔴🎄🔴🎄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg leuk gelukt,
    is in e;lk geval goedkoper dan hofz.
    liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap om zoiets moois te maken.
    Een heel Gelukkig Nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen