dinsdag 20 november 2018

APPEL NOTEN TAART


Zoals het meeste fruit
hier in Nederland
heeft onze minitree Goldlane
het heel goed gedaan
we hebben een heleboel
appels kunnen plukken
Helaas zijn ze (mijn mening)
niet echt lekker om zo uit het vuistje te eten
en appelmoes eten wij nooit

Dus heb ik er maar wat
in een appel/noten taart verwerkt
de appels zijn behoorlijk rood van binnen
dus de taart is behoorlijk donker
maar de smaak is er niet minder om

ook maakte ik al eens
appelflappen er van
en telkens als ik iets van een salade maak
gebruik ik wat appeltjes er in
maar ze raken niet snel op
daarom heb ik de kleintjes
er tussen uit gehaald
en aan een draad geregen
en buiten opgehangen voor de vogels
die zullen er wel weg mee weten

En anders zal ik nog maar
een paar appel taarten moeten bakken

Wie die meisten Frücht Bäume
hier in den Niederlanden
hat unser Minitree Goldlane
es sehr gut gemacht
wir könnten viele Äpfel ernten
Leider sind sie (meine meinung)
nicht wirklich gut aus der Faust zu essen
und Wir essen nie Apfelmus
Also ich habe ein teil
zu einem Apfel-Nuss-Kuchen verarbeitet
Die Äpfel sind innen ziemlich rot
also ist der kuchen auch etwas dunkel
aber der Geschmack ist nicht weniger

Apfelspitzen in Blätterteig
Habe ich auch mal gemacht

und jedes Mal verwende ich
für einem Salat einige Äpfel
aber sie gehen nicht schnell aus
Deshalb habe ich die Kleinen
apfel herausgenommen
und auf einen Faden aufgereiht
ich habe sie draußen für die Vögel aufgelegt

Sie werden wissen was damit zu tun ist

Und sonst werde ich wieder
ein paar Apfelkuchen backen müssen

3 opmerkingen:

  1. Lieve Thea,

    Gezellig weer een post van je tegen te komen Thea, en wat voor
    eentje, mmmmmm het water loopt me in de mond. Volgens mij ben jij
    echt een meester in het bakken van taarten zo prachtig zien ze
    er uit, en heerlijke gezond met alle noten enz.
    Wat super hé dat de oogst zo groot was en dat nog wel met die
    extreme hitte die we gehad hebben.
    Mooi staat het ook die heerlijke slinger appels voor de vogels,
    dat gaat vast een drukte van jewelste worden, haha zie het al
    helemaal voor me. Hier bij ons ook alweer volop vogels aan bolletjes
    en pinda's en pinda potjes, ze hebben datheel snel in de gaten.

    Geniet van al je heerlijke gebak of is het inmiddels al op???
    Fijne week verder.....

    Liefssssss
    Josephine
    🍎 🍎 🍎

    BeantwoordenVerwijderen
  2. he ik miste je al in de blogwereld....
    nu een nieuwe?
    groetjes esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om weer van je te horen Thea.
    Wat heerlijk, een eigen appelboom en wat een mooie appeltjes.
    Appel-notentaart daar zijn we dol op en het ziet er watertandend lekker uit.
    Ook een goed en lief idee om aan de vogels te denken

    BeantwoordenVerwijderen